Her yıl Çevre Mühendisliği Bölümlerinden 1100 kişi mezun olmakla beraber ülkemizde Çevre Mühendisliği bölümü olan Üniversite sayısı 2006 yılı itibari ile 28 dir. Çevre sorunları yakın zamana kadar biyoloji biliminin içinde yer alan küçük bir bölümü, biyoloji biliminin içinde önemsiz bir araştırma konusu olarak görülmüştür. Elbette bu kısır bir yaklaşım yetersiz kalmaktadır ve artan sorunlar karşısında yeterli çözümlerin üretilmesine olanak tanımamıştır.
Hızla artan dünya nüfusu ile beraber insanlar, pek çok sorunla da yüzleşmek zorunda kalmıştır. Kirlenmiş denizler, zehirli gazlar, nükleer atıklar, çarpık kentleşme, yok olan hayvan ve bitki türleri...
Son yıllarda Çevre Sorunları ülkemizde de ciddi boyutlara ulaşmış şikayetlerin değerlendirilmesinde ve düzenli, düzensiz kontrollerde Çevre İl Müdürlükleri personel sayısının azlığından dolayı yetersiz kalmaktadır, Çevre ve Orman Bakanlığı bu eksikliği bazı yönetmeliklerin yetki devrini Belediyelere ve diğer Devlet kurumlarına devrederek çözüm getirmeye çalışmış fakat uygulamadaki ikilikler, personel eğitimleri ve Belediyelerin siyasi kurumlar olması nedeni ile bu uygulama tam anlamı ile işletilememektedir. Çevre ile ilgili şikayet, düzenli ve düzensiz kontrolleri yapabilecek 24 saat 3 vardiya esasına göre çalışan mobil Çevre timleri Çevre Ajansı bünyesinde oluşturulması ve Çevre İl Müdürlüklerinin şu anki hantal yapısından ve evrak bürokrasisinden kurtarılması gerekmektedir. Ayrıca Belediye ve yerel Yönetimlerde de Çevre Denetim birimleri acil olarak kurulmalı ve Çevre Kanununa istinaden çıkartılan 30 a yakın yönetmeliğe işlevsellik kazandırılmalıdır. İlk ve Orta Öğretimde Çevre, Çevre Kirliliği ve özellikle Geri kazanım ile alakalı dersler uygulamalı ve interaktif olarak okutulmalı çevre unsuru Türkiye’nin genç beyinlerine kazınmalıdır, unutmayalım ki Dünya dedelerimizden miras değil çocuklarımızın bize emanetidir.
Son zamanlarda Çevre suçlarındaki artışa paralel olarak artması gereken Çevre Mühendisi istihdamı aksine Kamudan emekli olan personelin %50 oranında yeni alım yapıldığından yeterli düzeyde değildir, ayrıca yıllardır yılan hikayesine dönmüş olan Çevre Denetimi Yönetmeliği Uygun bir çoğulcu katılımla görüşülüp mutabakatla kara bağlanması ve en geç 2009 ilk yarısında yürürlüğe girmeli ve yukarıda bahsedilen Çevre Ajansı ile desteklenerek çevre suçlarına dur denme vakti gelmiş hatta geçmektedir.
Çevre mühendisliği hızlı nüfus artışının ve endüstrileşmenin ortaya çıkardığı çevre sorunlarına mühendislik sorunlarına mühendislik çözümleri üretecek dünya standartlarında elemanlar yetiştirir. Bu teknik personel kadroları Ülkemizde mevcut ve iş başına geçmeyi beklemektedir.
Çevre Mühendisleri Çevre Bakanlığı, Bayındırlık Bakanlığı, Kültür Bakanlığı, Ulaştırma Bakanlığı, Sanayi ve Ticaret Bakanlığı, Tarım Bakanlığı, Orman Bakanlığı Çevre İl Müdürlükleri ile belediyeler gibi kamu kurum ve kuruluşlarında görev yapabilecekleri gibi özel sektörde de endüstri alanında faaliyet gösteren kuruluşlarda çalışma şansına sahip olabilirler fakat henüz gerek idarecilerde gerek Politikacılarda bu anlayış ve kavram gelişmediğinden günlük politikalarla sorunlara çözüm aramakta Amerika ve Avrupa’nın bu konudaki hassasiyetini görmemekte görmezden gelmekte yada suni ve geçici yasa ve yönetmelikle geçiştirmektedir.
Hangi konuda ki bir yönetmelik hele de Çed Yönetmeliği gibi Çevre Sağlı ile direk alakalı bir yönetmelik ilk yayın tarihinden bu güne beş kez değiştirilmiştir.